Obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky internetového obchodu (dále jen e-shopu)

pro kupní smlouvy uzavírané na dálku prostřednictvím systému elektronického obchodu

 

Článek I. - Obecné ustanovení a vymezení pojmů

1.1 Nákup zboží prostřednictvím e-shopu mohou uskutečňovat fyzické a právnické osoby bez omezení za předpokladu, že se budou řídit těmito Všeobecnými obchodními podmínkami.

1.2 Prodávajícím a provozovatelem e-shopu https://www.sobex.cz je Sobex s.r.o. , Morušová 7A, 90042 Miloslavov, Slovenská republika, IČ: 55633064, DIČ: 2122045145

zapsaný v Živnostenském rejstříku Okresní úřad Senec,

1.3 Kupujícím je každá fyzická nebo právnická osoba, která vyplnila a odeslala objednávku prostřednictvím webové stránky prodávajícího, obdržela oznámení o přijetí objednávky e-mailem a uhradila kupní cenu.

1.4 V případě, že kupující není spotřebitelem, a tudíž se jedná o nákup zboží za účelem podnikání, tak se smluvní vztahy řídí ustanoveními zákona č.j. 513/1991 Sb. Obchodního zákoníku v platném znění.

1.5 Předmětem objednávky (dále jen „produkt“) jsou veškeré zboží a služby zveřejněny na stránkách e-shopu.

 

Článek II. - Cena

2.1 Všechny uváděné ceny u produktů jsou pro spotřebitele konečné. Prodávající není plátcem DPH.

2.2 Cenou produktů uvedenou na stránce e-shopu se rozumí cena v momentě vytváření objednávky.

2.3 Celková cena při objednávce je celková cena objednaných produktů, včetně nákladů na dopravu. Cena za dopravu se odvíjí na základě požadovaného množství zboží, rozměrů a celkové hmotnosti a vybraného způsobu dopravy. Cena za přepravu bude vypočtena v procesu vytváření objednávky.

2.4 Všechny akční ceny platí pouze do vyprodání zásob, pokud u konkrétního výrobku není výslovně uvedeno jinak. Prodávající je povinen kupujícího bezodkladně upozornit, pokud akciové zboží bylo v době odeslání objednávky vyprodáno a z tohoto důvodu není možné kupujícímu zboží doručit. Kupující je oprávněn po oznámení této skutečnosti od smlouvy odstoupit.

2.5 Při objednávce zboží nad 90 Eur a je doručení zboží v rámci Slovenska zdarma. Doručení zboží zdarma v rámci České republiky platí při nákupu zboží nad 2500 Kč. Doručení zboží zdarma v rámci Polska platí při nákupu zboží na 500 Zlt.

 

Článek III. - Objednávka

3.1 Objednávka vzniká výběrem zboží kupujícím, vyplněním objednávkového formuláře a následným potvrzením procesu objednávání v e-shopu. Pro korektní vyřízení objednávky je třeba vyplnit požadované údaje v objednávce a zvolit si možnosti dopravy a platby za objednané zboží nebo služby. O doručení objednávky informuje prodávající kupujícího potvrzovacím e-mailem.

3.2 Kupující zasláním objednávky souhlasí s cenou objednaného zboží a služeb a tedy objednávka se stává pro kupujícího závaznou.

3.3 Potvrzením objednávky ze strany prodávajícího vzniká kupní smlouva, kterou lze měnit, rušit nebo doplňovat jen na základě vzájemné dohody mezi kupujícím a prodávajícím, pokud zákon nebo jiný právní předpis nestanoví jinak.

3.4 Kupující je odesláním objednávky vázán k zaplacení kupní ceny objednaného zboží.

3.5 Kupující souhlasí s vystavením faktury nebo zálohové faktury v elektronické formě, která bude odeslána na jeho e-mailovou adresu, kterou uvedl ve své objednávce.

3.6 Zákaznický účet

Na základě registrace kupujícího provedené v internetovém obchodě může kupující přistupovat do svého zákaznického účtu. Ze svého zákaznického účtu může kupující provádět objednávání zboží. Kupující může objednávat zboží také bez registrace.
Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoli jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v zákaznickém účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho zákaznického účtu. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami.
Kupující není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím osobám.
Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle nevyužívá či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy a těchto obchodních podmínek.
Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

 

 

Článek IV. - Platební podmínky

4.1 Za objednané zboží v e-shopu lze platit následujícími způsoby:

on-line bankovním převodem na účet prodávajícího,
dobírkou na poště nebo prostřednictvím kurýra,
službou elektronické platby s využitím platební brány Shoptet pay,

Článek V. - Dodací podmínky

5.1 Prodávající je povinen do 30 dnů od vzniku kupní smlouvy zaslat kupujícímu zboží, pokud se nedohodly jinak, nebo pokud u zboží nebyla uvedena delší dodací lhůta.

5.2 Pokud je zboží skladem, je expedováno dle kapacitních možností v co nejkratším čase.

5.3 Pokud se v objednávce nachází více zboží a služeb a část z nich není v okamžiku objednávky skladem, prodávající se zavazuje neprodleně o tom informovat kupujícího, přičemž kupující může souhlasit doručením částečných dodávek nebo objednávku stornovat.

5.4 Spolu se zbožím je kupujícímu vystavena faktura (daňový doklad).

5.5 Za místo plnění se považuje místo, do kterého je zboží dodáváno (není-li v objednávce uvedeno jinak).

5.6 V případě, že si kupující objednal přepravu poštovním kurýrem prodávající zajistí přepravu prostřednictvím přepravní společnosti nebo prostřednictvím vlastního kurýra (pouze v rámci města Bratislava). Od okamžiku předání zásilky přepravci odpovídá za doručení zásilky přepravce. Doručení zásilky kupujícímu se řídí podmínkami příslušného přepravce.

5.7 V případě, že si kupující zvolí možnost uschování zásilky prostřednictvím služby uložení zásilky, může převzetí provést na příslušném odběrném místě. Převzetí zboží se řídí podmínkami poskytovatele této služby.

5.8 Kupující je povinen při přebírání zásilky zkontrolovat neporušenost obalu.

5.9 Je-li zjištěno mechanické poškození obalu výrobku, kupujícímu se doporučuje vyhotovit záznam o poškození za přítomnosti dopravce. Výhradu ke zboží uvede kupující buď na předávací list, nebo vyhotoví s přepravcem škodní zápis. Na základě vyhotoveného záznamu bude zákazníkovi po uzavření škodné události s dopravcem, dodán nový výrobek bez závad nebo mu bude poskytnuta přiměřená sleva, bude-li s tím kupující souhlasit ve smyslu reklamačních podmínek.

5.10 Kupující je v případě dodání poškozeného zboží oprávněn odstoupit od smlouvy.

5.11 Je-li prodávající dle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen zaplatit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení nebo za nepřevzatou zásilku.

 

 

Článek VI. - Záruční doba

6.1 Záruční podmínky se řídí ustanoveními zákona č.j. č. 40/1964 Sb. Občanského zákoníku v platném znění. Základní záruční doba na nové zboží je 24 měsíců a začíná běžet dnem převzetí zboží zákazníkem.

6.2 Ze záruky jsou vyňaty vady, které prodávající nemůže ovlivnit (bod 1.5, 1.6 a 1.7 Reklamačních podmínek) nebo vady, které souvisí s vadnými instrukcemi nebo nekvalitními podklady dodanými kupujícím pro výrobu.

6.3 V případě, že kupujícím není spotřebitel (článek 1, bod 1.4) záruční doba na zboží určené pro podnikatelské účely je 12 měsíců.

 

Článek VII. - Převod vlastnického práva

7.1 Vlastnické právo přechází z prodávajícího na kupujícího až momentem zaplacení plné ceny za předmět kupní smlouvy.

7.2 Zboží nebo služby, na které se vztahuje ještě vlastnické právo prodávajícího, si prodávající vyhrazuje právo v případě uplatnění reklamace kupujícím, vyřídit až v momentě úplného zaplacení předmětu kupní smlouvy.

Článek VIII. - Storno kupní smlouvy

8.1 Stornovat objednané zboží nebo službu má kupující právo bez storno poplatku do doby expedice zboží. Zrušení objednávky je třeba provést písemnou formou prostřednictvím elektronické pošty na adresu info.zafacku@gmail.com ještě v den, kdy kupujícímu prodávající dodání zboží potvrdí e-mailem, případně telefonicky na telefonním čísle prodávajícího +421 911 171 101.

8.2 Při zrušení objednávky je třeba uvést číslo objednávky nebo úplné kontaktní údaje kupujícího.

8.3 V případě, že platba za zboží byla uhrazena na účet prodávajícího nejpozději den před expedicí zboží a tedy prodávajícímu nevzniknou náklady spojené s odesláním zboží, bude kupujícímu tato částka bez storno poplatku vrácena do 14 dnů bankovním převodem na účet určený kupujícím (je třeba zadat název banky, číslo účtu a číslo banky), pokud se s kupujícím prodávající nedohodne jinak.

8.4 Kupujícímu, který není spotřebitelem (článek 1, bod 1.4), právo na stornokupní smlouvy bez poplatku nevzniká. V tomto případě může kupující vrátit zboží po předchozí domluvě s prodávajícím. Zboží musí být nepoškozené, bez známek užívání, zabalené v originálním obalu. Kupujícímu je v případě storna účtován poplatek ve výši 100% z prodejní ceny zboží, pokud se s prodávajícím nedohodne jinak.

Článek IX. - Právo spotřebitele vrátit zboží bez udání důvodu a poučení spotřebitele

9.1 Spotřebitel má na základě zákona č.. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího ao změně a doplnění některých zákonů (dále jen jako „Zákon“) podle ustanovení § 7 a následujících právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 kalendářních dny ode dne převzetí zboží. Pokud předmětem kupní smlouvy je dodání zboží, spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy i před dodáním zboží.

9.2 Spotřebitel je povinen, chce-li toto právo využít, písemné odstoupení od kupní smlouvy osobně doručit nejpozději v poslední den určené lhůty na kontaktní adresu prodávajícího nebo toto odstoupení předat k poštovní přepravě nejpozději v poslední den lhůty na adresu, která je uvedena v kontaktech. Spotřebitel je povinen po oznámení o odstoupení od smlouvy zaslat nebo doručit osobně předmět smlouvy od které odstupuje spolu se vší dokumentací – například. originálem faktury, návodem a jinou dokumentací ke zboží, která mu byla doručena spolu se zbožím, nejpozději však do 14 dnů ode dne odstoupení (§10 odst. 1 Zákona). Doporučujeme kupujícím aby si vyhotovili pro vlastní potřebu kopii faktury a zboží zasílali doporučeně a jako pojištěnou zásilku.

9.3 Prodávající vrátí zaplacené plnění za zboží/službu kupujícímu včetně nákladů na dopravu ve smyslu ust. §9 odst. 1 písm. 3) zákona č.. 102/2014 Sb. jakož i nákladů prokazatelně vynaložených na objednání zboží do 14 dnů ode dne doručení odstoupení od smlouvy, avšak nemusí vrátit peníze dříve než je mu doručeno zboží nebo pokud spotřebitel neprokáže zaslání zboží. To neplatí v případě, že prodávající navrhl, že si zboží vyzvedne sám.

9.4 Náklady na vrácení zboží nese spotřebitel.

9.5 Právo na odstoupení od smlouvy se neuplatňuje za zboží a služby, které jsou vymezeny v § 7 odst. 1 písm. 6 písm. a) až l) zákona č.. 102/2014. Z.z, zejména na zboží vyrobené podle zvláštních požadavků spotřebitele, zboží vyrobeného na míru nebo zboží určeného zvlášť pro jednoho spotřebitele.

9.6 Spotřebitel snáší jakékoli snížení hodnoty zboží, které bylo způsobeno jeho používáním nad rámec potřebný pro zjištění funkčnosti a vlastností zboží.

 

 

Článek X. - Práva a povinnosti smluvních stran

10.1 Za smluvní strany se pokládá prodávající a kupující.

10.2 Kupující je povinen:

převzít objednané zboží,
zaplatit prodávajícímu cenu zboží včetně nákladů na doručení zboží.

10.3 Prodávající je povinen:

dodat zákazníkovi zboží v požadované kvalitě, množství a v dohodnuté ceně,
spolu se zbožím zaslat zákazníkovi fakturu za zboží, případně návod k použití a pod.

 

Článek XI. - Ochrana osobních údajů

11.1 Osobní údaje jsou zpracovávány v souladu se zákonem č.j. 122/2013 Sb. o ochraně osobních údajů ve znění pozdějších předpisů.

11.2 Prodávající neposkytuje osobní údaje kupujícího třetí osobě kromě údajů pro doručení zboží nebo služeb přepravní společnosti a údajů za účelem splnění povinností Prodávajícího vyplývajících z kupní smlouvy nebo státním orgánem v případě kontroly.

11.3 Prodávající je povinen zabezpečit osobní údaje před jejich zpřístupněním neoprávněným osobám.

11.4 Pokud kupující souhlasil se zpracováním osobních údajů při registraci v e-shopu pro marketingové účely, vyjádřil souhlasil se zasíláním především e-mailových zpráv na kontaktní e-mailovou adresu, telefonickým kontaktováním nebo zasíláním adresní pošty na kontaktní adresu.

11.5 Svůj souhlas může kupující kdykoli písemně odvolat zasláním Odvolání se zpracováním osobních údajů prodávajícímu poštou nebo e-mailem.

 

Článek XII. - Alternativní řešení sporů (ARS)

12.1 Prodávající ve smyslu zákona č.j. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při podomním a zásilkovém prodeji a zákona č.j. 391/2015 o alternativním řešení spotřebitelských sporů s účinností od 1.2.2016 informuje kupujícího (spotřebitele), že v případě, že není spokojen se způsobem vyřízení reklamace, nebo se domnívá, že prodávající porušil jeho práva, má tento právo obrátit se s žádostí o nápravu a to prostřednictvím poštovní adresy nebo elektronické adresy info.zafacku@gmail.com.

12.2 Pokud prodávající odpoví na žádost o nápravu zamítavě nebo na ni neodpoví do 30 dnů od jejího odeslání, má kupující (spotřebitel) právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu subjektu alternativního řešení sporů (subjekt ARS). Podle zákona 391/2015 Sb. jsou ARS subjekty orgány a oprávněné právnické osoby podle §3 zákona 391/2015 Sb. z.. Návrh na zahájení alternativního řešení sporů může spotřebitel podat způsobem určeným podle §12 Zákona 391/2015 Sb.

12.3 Kupující (spotřebitel) může podat stížnost také prostřednictvím platformy alternativního řešení sporů RSO (RSO = řešení sporů online), která je dostupná online na této adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.

12.4 Alternativní řešení sporů (ARS) může využít pouze spotřebitel. Alternativní řešení sporů se týká pouze sporu mezi kupujícím (spotřebitelem) a prodávajícím, vyplývajícího ze spotřebitelské smlouvy nebo souvisejícího se spotřebitelskou smlouvou. Alternativní řešení sporů se týká pouze smluv uzavřených na dálku. Alternativní řešení sporů se netýká sporů, kde hodnota sporu je nižší než částka 20 EUR. Subjekt Alternativní řešení sporů ARS může od spotřebitele požadovat úhradu poplatku za zahájení alternativního řešení sporu maximálně do výše 5 EUR s DPH.

 

Článek XIII. - Závěrečná ustanovení

13.1 Prodávající si vyhrazuje právo měnit a doplňovat tyto Všeobecné obchodní podmínky a reklamační podmínky i bez předchozího upozornění kupujícího. V případě změny Všeobecných obchodních podmínek nebo reklamačních podmínek, se řídí celý proces nákupu prostřednictvím těch Všeobecných obchodních podmínek, které byly platné v momentě odeslání objednávky kupujícím a tyto jsou přístupné na internetové stránce prodávajícího.

13.2 Nedílnou součástí těchto všeobecných obchodních podmínek jsou i reklamační podmínky.

13.3 Odesláním objednávky si kupující přečetl Všeobecné obchodní podmínky i reklamační podmínky a souhlasí s jejich zněním.

13.4 Tyto všeobecné obchodní podmínky a reklamační podmínky jsou zveřejněny na internetové stránce e-shopu.

13.5 Jinak neupravené vztahy v těchto Všeobecných obchodních podmínkách jako v jejich nedílných součástech (přílohách) se řídí podle příslušných ustanovení především Zákona č.j. č. 40/1964 Sb, Zákona č.j. č. 513/1991 Sb., Zákona č.j. č. 108/2000 Sb., Zákona č.j. č. 22/2004 Sb., Zákona č.j. č. 250/2007 Sb., Zákona č.j. č. 122/2013 Sb., Zákona č.j. č. 102/2014 Sb., Zákona č.j. 391/2015 a jejich novelizací.

13.6 Tyto všeobecné obchodní podmínky včetně jejich nedílných součástí nabývají platnosti a účinnosti 1.10.2023.

 

ORGÁN DOZORU:
Inspektorát SOI pro Bratislavský kraj

Převozská 32, P. O. BOX č.k. 5, 820 07 Bratislava 27

Odbor výkonu dozoru

Tel. čj. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04

fax č. 02/58 27 21 70

 

PRODÁVAJÍCÍ:

Sobex s.r.o.

Morušová 7A,

90042

Miloslavov,

 Slovenská republika,

IČ: 55633064, DIČ: 2122045145

 

Mobil: +421 911 171 101

E-mail: info@sobex.cz

Pracovní doba: pon - neď: 09:00 - 20:00

Reklamační podmínky internetového obchodu (e-shopu)

1.1 Reklamovat lze pouze zboží, které bylo zakoupeno od prodávajícího a které je vlastnictvím kupujícího.

1.2 V případě, že vlastnické právo ještě nepřešlo z prodávajícího na kupujícího, kupující si ve smyslu platné legislativy reklamaci může vyřídit až po úplné úhradě ve smyslu § 151 a násl. Občanského zákoníku.

1.3 Kupující je povinen reklamaci uplatnit neprodleně u prodávajícího, a to hned po zjištění vady.

1.4 Reklamace mechanického poškození obalu výrobku, které nebylo zjevné při převzetí zásilky, je nutné uplatnit okamžitě po převzetí zásilky (článek 5, bod 5.8 Všeobecných obchodních podmínek).

1.5 Odpovědnost za vady se nevtahuje na vady způsobené následujícím užíváním:

k vadě došlo mechanickým poškozením výrobku způsobeným kupujícím,
používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy přirozeného prostředí zboží,
zanedbáním péče a údržby o zboží,
poškozením zboží nadměrným zatěžováním.

1.6 Z odpovědnosti za vady jsou také vyňaty vady, které vznikly při živelné pohromě.

1.7 Odpovědnost za vady se nevtahuje také i na běžné opotřebení zboží (nebo jeho části) způsobené používáním zboží. Kratší životnost výrobku tedy nelze považovat za vadu a nelze reklamovat.

1.8 Reklamované zboží je třeba doručit na adresu dodavatele nebo na adresu provozovny. Zboží je třeba vhodně zabalit, aby během přepravy nedošlo k poškození zboží a doporučujeme zboží zaslat doporučeně, případně jako pojištěnou zásilku. Ke zboží je třeba připojit kopii dokladu o koupi (fakturu) a doporučujeme přiložit vyplněný Reklamační formulář. Reklamaci je třeba zaslat výhradně písemně (poštou) nebo elektronickou poštou.

1.9 Prodávající potvrdí přijetí reklamace a vydá kupujícímu potvrzení o uplatnění reklamace zboží v písemné formě. Za den uplatnění reklamace se považuje den jejího doručení prodávajícímu. Není-li možné potvrzení doručit ihned, musí se doručit bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace. Potvrzení o vyřízení reklamace bude zasláno písemně.

1.10 Prodávající je povinen určit způsob vyřízení reklamace ihned, ve složitých případech do 3 dnů ode dne uplatnění reklamace. V odůvodněných případech, zejména vyžaduje-li se složité technické zhodnocení zboží nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po určení způsobu vyřízení reklamace vyřídí reklamaci prodávající ihned, v odůvodněných případech lze reklamaci vyřídit i později. Vyřízení reklamace však nesmí být delší než 30 dní ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí 30 denní lhůty pro vyřízení reklamace má kupující právo odstoupit od kupní smlouvy a bude mu vrácena plná částka za zboží nebo má právo na výměnu zboží za nové.

Tyto reklamační podmínky jsou nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek.

 

Uvedené informace jsou převzaty od výrobce. Výrobce bez předchozího upozornění může měnit parametry produktů, proto neodpovídáme za rozdíly a změny v popisu. Uvedené obrázky jsou ilustrační.